Otwierasz konto lub korzystasz z karty płatniczej - zainteresuj się ofertą dodatkową, którą banki proponują we współpracy z towarzystwami ubezpieczeniowymi. Coraz popularniejsza staje się oferta „assistance dla domu”, która ma pomóc zabieganym klientom w nieprzewidzianych zdarzeniach losowych.
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia dla Europ Assistance niespełna jedna trzecia klientów wie, że usługa assistance dla domu jest dołączona do posiadanego przez nich konta lub karty płatniczej. Częstotliwość korzystania z tego rodzaju usług również okazuje się być zastanawiająca. Okazuje się bowiem, że wśród tej niewielkiej grupy świadomych posiadaczy ubezpieczenia większość z nich korzysta z niego rzadziej niż raz w roku. Warto więc nie tylko sprawdzić czy Bank nie przewidział takiej usługi w ramach posiadanych przez nas produktów bankowych, a także dokładnie dowiedzieć się w jakich sytuacjach przysługuje nam pomoc w domu. Jak zawsze diabeł tkwi w szczegółach - w tym wypadku w OWU - Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia. Na co powinniśmy zwrócić uwagę nabywając takie ubezpieczenie? Jak uniknąć rozczarowania? Przygotowaliśmy kilka wskazówek.
Złota rączka zawsze i wszędzie?
Licząc na opiekę złotej rączki musimy pamiętać, że oferta assistance dotyczy nieruchomości, w której jesteśmy zameldowani, bądź którą podaliśmy jako nasz adres zamieszkania w banku. U teściów, siostry czy zaprzyjaźnionej sąsiadki z usług assistance przypisanych do konta czy karty – nie skorzystamy. Sprawdźmy też, jak często przysługuje nam pomoc fachowca. Zazwyczaj możemy ją wezwać dwa razy do roku, kiedy doszło do uszkodzenia naszego mienia w wyniku zdarzenia losowego, czyli pożaru, uderzenia pioruna, przepięcia, uderzenia pojazdu mechanicznego, gradu, powodzi, mrozu, zalania przez osoby trzecie, kradzieży z włamaniem lub wandalizmu. Niezależnie od zdarzeń losowych, najczęściej możemy również liczyć na dwukrotną pomoc w roku do sprzętu RTV, dwukrotną do AGD i jednorazową do PC. Nie możemy zatem wzywać specjalisty bezpłatnie w ramach ubezpieczenia za każdym razem, gdy drukarka odmówi nam współpracy.
Darmowy hydraulik
Darmowy, ale w granicach kwoty, którą ubezpieczyciele precyzują w OWU. Zazwyczaj jest to 400-500 zł. Jednak nie zawsze jest to wartość samej usługi ale wliczony w nią jest także m.in. koszt dojazdu fachowca – a ten w Warszawie może wynieść nawet 150 złotych. Za części zamienne musimy zapłacić sami. Sami również musimy je kupić chyba, że inaczej umówimy się – już we własnym zakresie - ze specjalistą. Ponadto, kwota ujęta w OWU nie zawsze zawiera koszt zużytych do naprawy materiałów dodatkowych np. klejów, smarów czy olejów. Darmowa wizyta hydraulika może zatem w praktyce oznaczać: darmową diagnozę. Naprawa będzie wówczas wymagała dodatkowej wizyty, która niekoniecznie jest gwarantowana w ramach pakietu assistance.
Specjalista przybywa z pomocą
Zazwyczaj ubezpieczyciele zobowiązują się, że w przypadku kłopotów z zamkiem szybko pojawi się u nas ślusarz, powodzi w domu – hydraulik, wybitej szyby przez wichurę – szklarz. Ale już specjalista od AGD/RTV i PC ma zwykle trzy dni robocze na reakcję. Upewnijmy się też, czy informatyk w ramach usługi assistance naprawi laptop, tablet lub skaner, gdyż oferta naszego banku może dotyczyć tylko komputerów stacjonarnych.
Koniec problemów z pralką
W ramach assistance dla domu możemy liczyć, że fachowiec naprawi zepsutą pralkę. Owszem, ale nie każdą. OWU zazwyczaj precyzuje, że ubezpieczenie obejmuje sprzęt nie starszy niż pięć, sześć lat. Z kolei sprzęt objęty gwarancją, a naprawiany przez innego niż serwisowy fachowca, gwarancję może stracić. Przygotujmy więc zawczasu paragon, żeby móc udokumentować wiek pralki i sprawdźmy czy darmową naprawą nie naruszymy warunków obowiązującej gwarancji.
„Oferta assistance domowy obejmuje pomoc fachowców w przypadku awarii lub zdarzenia losowego. Ponadto, w jej ramach ubezpieczyciele oferują także wsparcie w zakresie znalezienia specjalisty, którego potrzebujemy. To wygodne, jeśli nie znamy w okolicy glazurnika i nie chcemy tracić czasu na jego szukanie. W wypadku włamania do naszego domu lub mieszkania możemy także liczyć na usługę bezpłatnej ochrony naszego mienia, a nawet opłacenie hotelu. W sytuacjach nagłych daje to nam i naszej rodzinie poczucie bezpieczeństwa” – mówi Robert Trzeciak z Aspiro.
Gdzie szukać oferty assistance domowego?
Assistance domowy znajduje się m.in. w ofercie dołączanej do kont osobistych dla klientów mBanku, Banku Gospodarki Żywnościowej, Deutsche Bank PBC i Credit Agricole. Deutsche Bank PBC oraz Credit Agricole umożliwiają także zakup pakietu assistance domowy do kart kredytowych, a MultiBank – do karty debetowej dołączanej do konta lub jako dodatku do ubezpieczenia mieszkania.
Klienci mBanku mogą skorzystać natomiast z ubezpieczenia „Dom 24h”, które w zależności od wariantu kosztuje od 6 do 18 zł.W zależności od wybranej opcji przysługuje nam wówczas pomoc ślusarza w razie kłopotów np. z zatrzaśniętymi drzwiami, fachowca w przypadku awarii AGD/RTV czy wyjątkowo szeroki zakres assistance do sprzętu PC, w którym oferta obejmuje zarówno komputery stacjonarne jak i laptopy, drukarki, skanery. W mBanku możemy liczyć na pomoc „Domowego Serwisu Concierge”, który na nasze życzenie pomoże nam zorganizować pomoc domową, dekoratora wnętrz czy nawet opiekę do dziecka.
Osoby decydujące się na konto osobiste w Banku Gospodarki Żywnościowej w ramach planu taryfowego „Plan Aktywny” zapłacą do 18 złotych miesięcznie za konto, ale mogą skorzystać z oferty „Pakiet dla domu Plus”. W ramach tego pakietu specjalista przyjedzie dwa razy w roku naprawić nasz sprzęt AGD i RTV. Ponadto, na infolinii budowlano-remontowej uzyskamy także poradę nt. podatków czy formalności, które są wymagane przy remoncie mieszkania, zakupie działki, mieszkania i domu.
W DB PBC z usługi „Pomoc techniczna i pomoc medyczna w domu” skorzystają posiadacze Konta db Koneser, a także właściciele kont db Life, db Invest oraz db Elite. Ochrona ubezpieczeniowa obejmuje interwencje fachowców do 600 zł. Za części zamienne oczywiście płacimy sami. Mamy prawo do naprawy sprzętu RTV i AGD nie starszego niż 6 lat oraz komputerów stacjonarnych i monitorów do 5 lat.
„Aby mieć satysfakcję z bezpłatnej i szybkiej pomocy, naprawy czy wsparcia infolinii – warto dokładnie poznać szczegóły naszego ubezpieczenia, tak by najpełniej wykorzystywać to, co mamy w naszym pakiecie” – podsumowuje Robert Trzeciak.
Informacje o firmie:
Aspiro jest firmą doradztwa finansowego oferującą szeroką gamę produktów i usług finansowych, w tym produkty kredytowe, inwestycyjne oraz ubezpieczeniowe. Aspiro powstała w 2009 roku i należy do jednej z największych grup finansowych w Polsce – Grupy BRE Bank SA. Spółka dysponuje wysoko rozwiniętą siecią sprzedaży, którą tworzy blisko 900 doradców pracujących w 130 punktach na terenie całego kraju.
W ofercie Aspiro znajdują się produkty i usługi finansowe renomowanych instytucji finansowych, w tym m.in. Alior Bank, Bank Pocztowy, Benefia, BGŻ, BNP Paribas, BOŚ, BRE Leasing, BRE Ubezpieczenia, BZ WBK, Credit Agricole, City Handlowy, Deutsche Bank PBC, Euro Bank, Getin Noble Bank, Idea Bank, ING, mBank, Meritum Bank, Millennium, MultiBank, Nordea, Bank Pekao, PKO BP, Raiffeisen Bank, Wealth Solutions.
Informacje na temat Aspiro, partnerów oraz oferty można znaleźć na stronie: www.aspiro.pl
Link do strony artykułu: https://cafe.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/assistance-domowy-na-co-warto-zwrocic-uwage